Aktualności

(26.09.2025) Grupa wsparcia dla dziewcząt “Krok po kroku” (KPK)

Zapraszamy dziewczęta do udziału w wyjątkowych spotkaniach, które tworzą bezpieczną i przyjazną przestrzeń do rozmowy, wymiany doświadczeń i wzajemnego wsparcia. Podczas zajęć będziemy wspólnie odkrywać, jak:

  • radzić sobie ze stresem,
  • budować pewność siebie,
  • rozumieć i wyrażać emocje,
  • tworzyć wartościowe i zdrowe relacje.


Ostateczny termin spotkań zostanie ustalony po rozmowie z rodzicami i uczestniczkami, tak aby jak najlepiej odpowiadał potrzebom grupy.

  • zajęcia prowadzi Psycholog,
  • zajęcia prowadzone są w małych grupach (do 6 osób), 
  • zajęcia odbywają się raz w tygodniu, i trwają 90 minut,
  • udział w nich mogą wziąć dziewczynki od 9. roku życia.


(20.09.2025) Trening Umiejętności Społecznych (TUS) z wykorzystaniem klocków Lego

Zapraszamy do Klubu Lego! 

To innowacyjny Trening Umiejętności Społecznych prowadzony według międzynarodowego programu Brick-by-Brick®. W Klubie Lego:

  • wspieramy rozwój społeczny i emocjonalny dzieci,
  • nadajemy szczególną wartość rozwijaniu przyjaźni i współpracy w grupie,
  • wspieramy rozwój umiejętności komunikacyjnych
  • oferujemy dzieciom pozytywne doświadczenia i mnóstwo zabawy,

a wszystko to dzięki wspólnej pracy przy użyciu klocków Lego!

 

Udział w zajęciach pomaga dzieciom w lepszym radzeniu sobie w relacjach z rówieśnikami i uczy, jak rozwiązywać trudne sytuacje w spokojny i konstruktywny sposób.

 

To także okazja do zbudowania pewności siebie, poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości.

 

Dzięki TUS LEGO dzieci otrzymują realne wsparcie w rozwijaniu umiejętności, które są niezbędne zarówno w szkole, w domu jak i w relacjach.

 

Startujemy w październiku!

  • Zajęcia prowadzi dwóch certyfikowanych terapeutów
  • Zajęcia będą odbywać się w 6-9 osobowych grupach.

Program Brick-by-Brick®  jest jedyną terapią, wspieraną przez Fundację Lego.


(14.09.2025) Zajęcia z sensoplastyki – Przygoda dla maluszków!

To wyjątkowa okazja, by wspierać rozwój sensoryczny i kreatywność Twojego dziecka w bezpiecznym i inspirującym otoczeniu.

 

Czym jest sensoplastyka?

To mnóstwo zabawy z wykorzystaniem bezpiecznych materiałów spożywczych. Dzieci bawią się kolorami, fakturami i zapachami, co pobudza ich zmysły, rozwija wyobraźnię i małą motorykę. Uczymy się, dotykając, mieszając i tworząc małe arcydzieła, a wszystko to bez żadnego ryzyka

 

Dla kogo?

Dla dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym

 

Grupy wiekowe:

  • grupa I: od 8. do 16. miesiąca życia
  • grupa II: od 17. do 24. miesiąca życia.

Jak wyglądają zajęcia?

  • Czas trwania: 90 minut
  • Małe grupy, maksymalnie 6 dzieci z opiekunami, co zapewnia indywidualne podejście i kameralną atmosferę.

(7.09.2025) 

Czy Twoje dziecko w domu jest rozmowne, ale w szkole lub przedszkolu milczy?

A może unika kontaktu z rówieśnikami i czuje się niepewnie w nowych sytuacjach?

Zapraszamy na indywidualne zajęcia wspierające dzieci z mutyzmem wybiórczym, podejrzeniem mutyzmu oraz trudnościami w swobodnym komunikowaniu się.

Pracujemy w oparciu o sprawdzone metody, m.in. program Level Up oraz inne uznane podejścia terapeutyczne. W początkowym etapie zajęć dziecko uczestniczy w spotkaniach w towarzystwie jednego z rodziców, co zapewnia mu poczucie bezpieczeństwa i komfortu.

 

Dla kogo?

  • dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które w określonych sytuacjach lub miejscach nie mówią,
  • dla dzieci bardzo nieśmiałych i wycofanych,
  • dla dzieci unikających kontaktu z rówieśnikami lub dorosłymi,
  • dla dzieci, które doświadczają silnego lęku w sytuacjach społecznych.

Jak wyglądają zajęcia?

  • spotkania odbywają się w przyjaznej, bezpiecznej przestrzeni,
  • pierwsze etapy pracy opierają się na zabawie i budowaniu relacji,
  • stopniowo, w naturalnym tempie, wprowadzamy ćwiczenia zachęcające dziecko do komunikacji,
  • pracujemy nad obniżeniem napięcia i lęku,
  • wspieramy rodziców w stosowaniu technik również w domu i w placówce dziecka.

Cel zajęć

Chcemy, aby dziecko krok po kroku poczuło się pewniej w sytuacjach społecznych, zyskało odwagę do komunikowania się i miało narzędzia do radzenia sobie w nowych miejscach i relacjach.

 
 

(1.09.2025) Zajęcia „Mocny Start” – wsparcie w nauce i rozwoju dla dzieci

Czy Twoje dziecko potrzebuje dodatkowego wsparcia w nauce, koncentracji czy rozwijaniu umiejętności potrzebnych w szkole?

Zapraszamy na indywidualne zajęcia z pedagogiem, które pomagają dzieciom w pokonywaniu trudności i budowaniu pewności siebie – zarówno tym, które już chodzą do szkoły, jak i przedszkolakom przygotowującym się do szkolnych wyzwań.

 

Dla kogo?

  • dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które potrzebują wsparcia w rozwoju umiejętności poznawczych, ruchowych i emocjonalnych,
  • dla dzieci z trudnościami w czytaniu, pisaniu lub liczeniu,
  • dla dzieci z opóźnieniami w rozwoju psychomotorycznym,
  • dla uczniów, którzy potrzebują pomocy w koncentracji, pamięci i organizacji pracy,
  • dla dzieci, które przeżywają stres związany ze szkołą i potrzebują bezpiecznej przestrzeni, aby rozwijać swoje umiejętności.

Co robimy na zajęciach?

  • rozwijamy sprawność rąk i koordynację wzrokowo-ruchową,
  • ćwiczymy czytanie, pisanie i liczenie w atrakcyjny sposób,
  • uczymy technik poprawiających pamięć i skupienie,
  • wzmacniamy wiarę dziecka we własne możliwości,
  • rozwijamy umiejętności społeczne i radzenie sobie z emocjami,
  • przygotowujemy przedszkolaki do dobrego startu w szkole.

Jak pracujemy?

Każde dziecko jest inne – dlatego zajęcia są dopasowane indywidualnie do jego potrzeb i możliwości. W pracy wykorzystujemy nowoczesne metody pedagogiczne, elementy zabawy oraz materiały motywujące do działania.

 

Cel zajęć

Chcemy, aby Twoje dziecko nie tylko lepiej radziło sobie w szkole, ale też czuło się pewne siebie, chętnie podejmowało wyzwania i wierzyło w swoje możliwości.


(15.01.2025) Dlaczego dziecku tak trudno się skoncentrować i jak mu pomóc? – cz. I

Artykuł ukazał się również w styczniowej drukowanej i elektronicznej (PDF) wersji miesięcznika „Sąsiadka” w Tarnowie Podgórnym

Dlaczego dziecku tak trudno się skoncentrować?
 

Styczeń to miesiąc, w którym chętnie planujemy, zastanawiamy się nad nowymi aktywnościami lub zajęciami. Chcemy coś zmienić, czegoś spróbować. W planowanie próbujemy zaangażować nasze dzieci. Pragniemy, aby i one poszukały nowych pasji, rozwijały swoje zainteresowania, dobrze zaplanowały przygotowanie do np. czekających je egzaminów w rozpoczynającym się roku. Czasami po początkowym entuzjazmie, okazuje się, że naszym dzieciom, podobnie jak nam, trudno jest zaplanować i zorganizować swoje działania oraz realizować wytrwale postawione sobie cele. Samo spisanie postanowień i myśli nie jest takie proste. Wymaga dużej ilości przemyśleń, zaplanowania i dopasowania wartości postanowień do każdego z nich. Po dłuższej chwili patrzenia na kartkę porzucają zadanie i zajmują się czymś innym. I tu pojawia się hasło KONCENTRACJA. Dlaczego naszym dzieciom tak trudno ją utrzymać?

 

Koncentracja to zdolność mózgu do skupienia się na jednym bodźcu np.: myśli, zjawisku, przedmiocie, zdarzeniu – tak długo, jak wymaga tego wykonanie do końca danej czynności. Definicja brzmi prosto, skąd więc trudności? Otóż koncentracja to również umiejętność wybrania tego, co istotne dla wykonania danej czynności i ignorowanie sygnałów zakłócających. Dokonywanie wyboru: co warto zauważyć, co można pominąć czy zignorować stanowi największe wyzwanie dla naszych pociech. Niestety w opinii specjalistów problem z koncentracją wśród dzieci i młodzieży nasila się, o czym większość rodziców usłyszała podczas rozmów z nauczycielami, ale i od nich samych. Nie trzeba chyba dodawać, że trudności z koncentracją powodują kłopoty szkolne, słabe oceny, uwagi dotyczące ich zachowania oraz niechęć do podejmowania nowych wyzwań czy zdobywania umiejętności. 

 

Co przeszkadza w skupieniu uwagi (skoncentrowaniu):

  • różnice indywidualne: każdy z nas jest inny, ma inny temperament, profil sensoryczny, predyspozycje, uwarunkowania genetyczne… Tak! Zdolność do koncentracji, podobnie jak wiele innych cech, również dziedziczymy.
  • szereg czynników neurologicznych: budowa i funkcjonowanie układu nerwowego danej osoby, warunki w jakich dany człowiek rozwijał się od chwili poczęcia.

Brzmi bardzo poważnie i wydaje się, że wobec tak skomplikowanych procesów pozostajemy całkowicie bezradni. Na szczęście istnieją też kwestie determinujące procesy uwagi, na które możemy mieć realny wpływ:

  • ilość bodźców zewnętrznych, jakich doświadcza dziecko. Hałas i inne dźwięki w otoczeniu uczącego się czy bawiącego dziecka będą utrudniały skupienie na istotnych komunikatach, podobnie jak duża ilość kolorów i przedmiotów w jego otoczeniu.
  • dieta, czyli to, co dziecko je. Warto, aby dieta była różnorodna, bogata w warzywa, ryby, kwasy omega-3  i omega-6, witaminy E, D3, witaminy z grupy B oraz pierwiastki: magnez, żelazo, cynk.
  • czas, jaki dziecko spędza przed „ekranem”, czyli gra, ogląda bajki, przegląda social media, ponieważ podczas tych czynności w krótkim czasie jest poddane ogromnej ilości szybko zmieniających się bodźców zarówno słuchowych, jak i wzrokowych, których zwyczajnie mózg dziecka nie jest w stanie przetworzyć, co skutkuje zmęczeniem i tzw.: przebodźcowaniem, rozdrażnieniem, pobudzeniem.
  • aktywność fizyczna, czyli czas, który nasze dziecko spędza w ruchu, nie tylko na treningach, ale głównie na swobodnej zabawie z rówieśnikami na świeżym powietrzu.
  • ilość i jakość snu dziecka. Warto zadbać o regularne pory zasypiania i wstawania, przewietrzenie pomieszczeń i obniżenie panującej w nich temperatury – zwykle jest za ciepło.

Skoro wiemy co ma wpływ na koncentrację, to jak jeszcze możemy wspierać nasze dzieci?

Na co dzień warto zadbać o regularną aktywność ruchową dziecka (ZABAWĘ) na świeżym powietrzu, niezależnie od pogody, w odpowiednim ubraniu, dzięki czemu nie będzie mieć czasu na gry i czas spędzany przed ekranem. Wyeliminować lub znacznie ograniczyć w jadłospisie dziecka cukier, sztuczne barwniki i środki konserwujące oraz inne substancje pobudzające np.: kofeinę, kakao, węglowodany. Na pewno na koncentrację dziecka pozytywnie wpłynie uporządkowana przestrzeń, stonowane kolory, mniejsza ilość przedmiotów – zabawek wokół dziecka, ograniczenie hałasu w tle.

 

Co zrobić, gdy nasze dziecko nadal ma trudności z podejmowaniem zadań w przedszkolu lub szkole, trudno mu skończyć podjęte aktywności, często zapomina o zadaniach, nie potrafi wybrać/zapamiętać istotnych informacji, nie umie zorganizować sobie czasu, nauki, szybko przestaje słuchać, jest rozkojarzone itd.? W takiej sytuacji należy poszukać wsparcia specjalisty np.: psychologa lub pedagoga, zajęć dodatkowych dla dziecka czy nastolatka, podczas których nauczy się planować czas, naukę, wybierać ważne informacje, przygotowywać notatki w ciekawych graficznych formach, wykonywać ćwiczenia ruchowe i oddechowe wspierające koncentrację, pozna techniki uważności, które ułatwią mu dostrzeganie istotnych szczegółów oraz pomogą się zrelaksować. Dowie się, że procesy zapamiętywania bardzo wspierają… zapachy i dlatego można wykorzystać swój ulubiony podczas uczenia się do sprawdzianu.

Osoby mające trudności z koncentracją otrzymują wsparcie podczas zajęć terapeutycznych metodą integracji sensorycznej, integracji odruchów, treningów słuchowych i treningów uważności.

(10.02.2025) Drodzy rodzice,

W Gabinecie Gwiazdka oferujemy diagnozę ADOS-2 – jedno z najskuteczniejszych narzędzi do oceny cech ze spektrum autyzmu.

ADOS-2 to standaryzowane badanie, które pozwala specjalistom w rzetelny sposób ocenić komunikację, interakcje społeczne oraz zachowania dziecka. Diagnoza przeprowadzana jest w formie swobodnej zabawy lub rozmowy, dostosowanej do wieku i poziomu rozwoju dziecka, dzięki czemu przebiega w przyjaznej atmosferze.

Wczesna i trafna diagnoza pozwala lepiej zrozumieć potrzeby dziecka oraz dobrać odpowiednie formy wsparcia i terapii.

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty oraz do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji!

(26.11.2024) Drodzy rodzice,

Od grudnia w Gabinecie Gwiazdka zapraszamy dzieci i młodzież do udziału w:

  • treningu umiejętności społecznych 
  • grupach rozwojowych i grupach rówieśniczych dla nastolatków 
  • grupie wsparcia dla dziewczyn w okresie dorastania
  • grupie wsparcia dla dzieci w sytuacji rozwodu

Nasze zajęcia mają formę cotygodniowych spotkań w kameralnych grupach osób w podobnym wieku, które mierzą się z podobnymi wyzwaniami.

Wspieramy dzieci i młodzież w procesie rozwoju i dorastania. Rozwijamy ich kompetencje społeczne i komunikacyjne. 

Tworzymy dla nich bezpieczną przestrzeń, w której mogą porozmawiać o nurtujących sprawach.

Pomagamy opracować skuteczne sposoby radzenia sobie z wyzwaniami codzienności.

Dodajemy im skrzydeł i pewności siebie, aby mogli sięgnąć gwiazd. 

(28.04.2024) Drodzy rodzice,

w prawdziwą radością informujemy, że w naszym gabinecie rozpoczynamy zajęcia treningu umiejętności społecznych.

Wiemy jak bardzo rodzice poszukują tych zajęć, a pracując z naszymi pacjentami sami potwierdzamy dużą potrzebę wsparcia dzieci w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji z rówieśnikami, opartych na zasad współpracy i przyjaźni. Dostrzegamy znaczenie stawiania granic i umiejętności szanowania granic innych. Dlatego STARTUJEMY…

Planujemy rozpocząć zajęcia w czerwcu.

Do udziału zapraszamy dzieci z roczników 2016 i 2017.

Spotkania będą się odbywały w czwartki od godziny 16.00 do 17.00. Grupa 6 osobowa.

Mamy jeszcze wolne miejsce, nie zwlekajcie z zapisem. Czekamy

(2.03.2024) Drodzy rodzice,

Zapraszamy Was do udziału w warsztatach dla dzieci i rodziców. To jedna, nieproponowana  dotąd forma wspierania całej rodziny.


Proponujemy Wam udział w zajęciach, które pomogą Wam:

  • wzmocnić relację z własnym dzieckiem
  • budować bezpieczną, trwałą więź z dzieckiem
  • wspierać dziecko w rozwoju
  • budować jego poczucie wartości, bezpieczeństwa, pewności i zaufania
  • lepiej rozumieć emocje dziecka (regulacje i określanie stanów emocjonalnych)
  • trafnie odpowiadać na potrzeby dziecka i dbać o realizację własnych
  • uczyć dziecko nawiązywania trwałych i satysfakcjonujących relacji z innymi
  • zadbać o przyjazną, pozbawioną przemocy komunikację między rodzicem i dzieckiem
  • poznać tajemnice układu nerwowego dziecka
  • wzmocnić swoje kompetencje i wiedzę rodzica

Proponujemy Wam przyjazną, atrakcyjną formę budowania wzajemnej relacji z dzieckiem opartą na podstawach rodzicielstwa bliskości i porozumienia bez przemocy oraz własnych wieloletnich doświadczeniach rodzica i terapeuty dziecięcego.

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie www.gwiazdka-gabinet.pl

Starujemy we wrześniu. Zapisy przyjmujemy telefonicznie pod numerem 605 032 198, poprzez formularz kontaktowy na stronie.

Zapraszamy do zadawania pytań i uczestnictwa!