Sensomotoryczna terapia widzenia

SENSOMOTORYCZNA TERAPIA WIDZENIA

To program diagnostyczno- terapeutyczny łączący w sobie terapię widzenia ze stymulacją sensoryczną i słuchową, który powstał już 10 lat temu. Autorką metody jest dr n.med Agnieszka Rosa.

Polega na łączeniu wiedzy i umiejętności z zakresu ortoptyki, pedagogiki, fizjoterapii, terapii pedagogicznej, psychologii oraz integracji sensorycznej. Przez te 10 lat wykształcono ponad  2000 specjalistów w całej Polsce i za granicą, którzy stosują metodę STW w swojej praktyce zawodowej.

Podczas zajęć STW wykorzystywane są stymulatory i programy słuchowe, które pozwalają na lepszą integrację wzrokowo- słuchową; taka umiejętność stanowi podstawę uczenia się.

Ćwiczenia wzrokowe są wykonywane zarówno w  pozycjach statycznych jak i w ruchu angażując do pracy układ przedsionkowy i proprioceptywny. Dzięki temu następuje właściwa integracja bodźców wzrokowych z pozostałymi zmysłami.

Do kogo jest skierowana?
Do dzieci u których możesz zauważyć:
• ogólnie rozumiane trudności szkolne tj.: kłopoty z opanowaniem umiejętności czytania, pisania, umiejętności matematycznych, obniżony poziom rozumienia
• obniżoną pamięcią wzrokową i słuchową oraz motoryczną
• obniżoną koordynacją wzrokowo- ruchową
• zaburzenia koncentracji uwagi
• zaburzenia integracji sensorycznej
• dysleksja
• dyspraksja

W naszym gabinecie pracujemy metodą Sensomotorycznej terapii widzenia podczas zajęć indywidualnych tą metodą oraz jako uzupełnienie podczas klasycznych zajęć integracji sensorycznej, czy terapii psychologicznej. 

Trudności w uczeniu się traktujemy jako proces złożony dlatego terapia odbywa się na wielu płaszczyznach. Skutkiem tak prowadzonej terapii jest znaczna poprawa w funkcjonowaniu dziecka oraz wyników w nauce, dzięki takiej wszechstronności możemy z dużą łatwością dostosować program do problemu dziecka i jego możliwości

W zależności od tego w trakcie jakich zajęć wykorzystujemy metodę STW zajęcia będą miały nieco inny charakter oraz mogą się różnić cele terapii; np położony zostanie większy nacisk na proces uczenia się czytania lub integracji wrażeń wzrokowych ze słuchowymi czy motorycznymi

Cele jak i program terapii metodą Sensomotorycznej terapii widzenia układany jest indywidualnie do dziecka